26 ian. 2010

Oportunitati de afaceri - Spalatorie auto


Piaţa
Evoluţia pieţei în acest domeniu trebuie corelată cu tendinţele de pe piaţa autoturismelor. Aceste tendinţe sunt ascendente, înregistrându-se creşteri de la an la an în ceea ce priveşte numărul autovehiculelor vândute în ţara noastră (circa 20% în 2002 faţă de 2001, după evidenţele până în luna iulie, inclusiv). Această evoluţie pozitivă se datorează creşterii accentuate a numărului de autovehicule importate, mai ales ca urmare a variantei de achiziţionare a acestora în sistem leasing.
În consecinţă şi numărul spălătoriilor pentru maşini a crescut. La fel de adevărat este însă că multe dintre acestea au avut o durată de viaţă redusă, datorită unei planificări defectuoase, care nu a corespuns realităţii. De aceea apare necesitatea dimensionării cât mai realiste a cererii prezente şi viitoare, pentru a nu exista surprize neplăcute determinate de supraaprecierea acesteia.

Clienţii
Din punctul de vedere al posibilităţilor financiare, clienţii care apelează la aceste servicii se încadrează în categoria celor cu venituri medii sau superioare, în primul rând pentru faptul că deţin autoturisme, iar în al doilea rând pentru că sunt dispuşi să plătească pentru o treabă pe care ar putea să o facă ei înşişi.
În ceea ce priveşte preferinţele clienţilor, trebuie precizat că cererea are o importantă componentă geografică (în sensul că o persoană cu domiciliul în Constanţa nu va apela niciodată la o spălătorie auto din Baia Mare sau viceversa, cu excepţia poate a situaţiei în care respectivul se află întâmplător în cealaltă localitate).

Concurenţa
Dacă acceptăm limitarea concurenţei în plan geografic, rezultă că orice firmă trebuie să se compare în primul rând cu societăţile de acelaşi profil, localizate în imediata apropiere. Analiza comparativă urmează să vizeze dotările şi capacităţile existente, gama de servicii, nivelul tarifelor etc. În funcţie de aceste elemente se pot lua măsurile care se impun pentru obţinerea unei cote de piaţă cât mai bune pe plan local.

O concurenţă puternică este exercitată şi de majoritatea benzinăriilor, care oferă serviciul de spălătorie auto, fie integral (exterior, interior, motor) prin intermediul unor unităţi specializate, fie se limitează la spălatul şi curăţatul parbrizelor.
O componentă aparte a concurenţei, dar care nu poate fi trecută cu vederea, o constituie acele persoane care spală maşini în schimbul unor sume foarte mici de bani şi chiar spălătorii de parbrize care pot fi întălniţi în multe dintre intersecţii.

Promovarea
O metodă eficientă de promovare pentru toate unităţile care prin produsele sau serviciile lor se adresează conducătorilor auto – implicit şi în cazul spălătoriilor auto – constă în avertizarea prin intermediul indicatoarelor plasate pe drumurile publice, care atrag atenţia potenţialilor clienţi.
În cazul în care bugetul pentru publicitate permite, se poate opta pentru promovarea în paginile unei reviste cu profil auto, sau în emisiuni de acelaşi gen la radio / TV, mult mai costisitoare, dar şi cu un impact deosebit în rândul potenţialilor clienţi. O altă variantă (mult mai rar utilizată) o reprezintă promovarea prin Internet.

Costurile de început
Costurile primei faze se focalizează pe două mari componente: spaţiul de lucru (hala) şi echipamentele. Dintre acestea din urmă putem menţiona: instalaţie pentru spălat sub presiune cu sistem de încălzire a apei (între 1500 şi 5000 €), sau fără sistem de încălzire (900 – 1500), instalaţii de curăţat prin stropire şi extracţie – 1500 €, echipament de curăţat cu perii (între 4000 şi 15.000 €) , aspirator pentru medii umede şi uscate (300 – 1300 €), maşină de polishat (300 €). Pentru a se asigura competitivitatea în raport cu concurenţa trebuie asigurate mai multe programe de curăţire (cu jet de apă caldă, cu spumă activă, cu perii), iar fiecare solicită diverse echipamente specifice.
Mai trebuie avute în vedere şi consumabilele necesare în prima fază în procesul tehnologic (spume, soluţii de curăţat, spray-uri, bureţi etc), care nu sunt deloc ieftine.

Pregătire şi calificare
Personalul angajat într-o spălătorie auto nu are nevoie de o calificare anume, ci doar de o minimă experienţă în relaţiile cu clienţii şi de cunoaşterea sau însuşirea modului de utilizare a echipamentelor şi instalaţiilor.

Oportunitati de munca si afaceri va ofera ideea si planul de afaceri pe care-l cautati!

1 comentarii:

Anonim spunea...

Vand utilaje pentru dotarea service-urilor si spalatoriilor auto. Tel 0745434142;