27 feb. 2010

Plan de afaceri model

Plan de afaceri


Societate Comeriala poarta numele de _____ si este organizata ca Societate cu
Răspundere Limitata.
S.C.______ va lua fiinţa odată cu publicarea in Monitorul Oficial
Afacerea se bazează pe punerea in vânzare produselor tip băuturi alcoolice , răcoritoare
si alte derivate ale acestora. Afacerea ce se va desfasura va fi aceea a unui bar unde
orice om, poate veni sa se simtă bine petrecând câteva ore in compania muzicii bune.
Segmentul de piaţa căruia i se adresează sunt tinerii de la 15-16 ani pana la 30 35 de ani .
Obiectivele afacerii sunt acelea de a infinita un loc unde tinerii pot petrece câteva ore
intr-un loc la orice ora doreşte , spaţiul fiind deschis pe 24 ore pe zi

• Afacerea


A. Firma

Se doreşte a fi infiintata in următoarele doua luni si va fi un S.R.L.
Se vor pune in vânzare produse răcoritoare , alcoolice si derivate ale acestora , si va fi creata o atmosfera in care oricine ar intra sa facă consumaţie sa se simtă ca cat se poate de bine , aşadar firma va fi de fapt un loc unde se oferă buna dispoziţie .
Succesul va fi garantat de programul tip non-stop si de atmosfera altfel fata de ceea ce ofera piata in momentul de fata.

B. Obiective

S.C. _____ isi propune cucerirea unui număr cat mai mare de clienţi si recunoastera pe piaţa a potentialului si stilului diferit fata de firmelor cu acelaşi profil din zona oraşului Brasov .
In acelaşi timp firma isi propune o extindere cat mai variata a produselor oferite cat si a ofertelor de buna dispoziţie .

• Piaţa


Clienţii sunt tineri cu vârste cuprinse intre 15 si 35 de ani , ce se asimilează prin gusturile proprii profilului barului in materie de muzica , servicii si servire.
Acest tip de clienţi , datorita vârstei au dorinţa de a petrece de câteva ori pe saptamana o perioade de câteva ore intre-un astfel de loc , fiind dispuşi sa cheltuiască intre 50 000 si poate câteva sute de mii , in cazul in care se simte bine in compania serviciilor unui astfel de loc si a prietenilor cu care isi petrece acest timp liber.
Relaţiile directe ce vor fi dezvoltate cu clienţii ii vor apropia mai mult. Pentru aceasta conducerea firmei isi propune susţinerea unor concerte in unele zile ale saptamanii invitând sa cânte trupe cunoscute din tara ori locale , ceea ce va face ca apropierea clienţilor de sa se facă mult mai bine si pentru o mai lunga durata , firma urmărind cucerirea unui segment de piaţa si fidelizarea acestora , astfel dezvoltându-se mai mult decât o simpla relaţie de oferire de servicii intre bar (personal) si clienţi .

Cu alte cuvinte S.C._____ isi propune sa fie un club al tinerilor ce adopta un anumit stil de viata si de comportament .
Pentru început reclama se va face prin afişe impartite printre cei ce par a face parte din acest gen, iar in inaugurare va cânta o trupa cunoscuta
S.C.______ S.R.L. va pune in vânzare băuturi alcoolice : bere , vin , vodca , ………………………………………………………………………………..
si cafea capucino, ceaiuri, sucuri , precum si gustări ca alune chipsuri , si, in funcţie de perioada anului o gustare surpriza ex: hamsii , shaorma , etc.
Vom adopta si o specialitate a clubului ce poate fi un cokteil surpriza ori o băutura tradiţionala romaneasca .
Servirea se va face la bar , acolo unde clientul poate vedea toata gama de produse oferite de câtre club .

Potenţialii clienţi sunt locuitori ai oraşului Brasov , ei fiind in număr destul de mare , aproximativ câteva sute , datorita schimbării continue a mentalitatii fiind in creştere ca număr si ca posibilitati materiale .
Tendinţa pieţei este de a se axa spre originalitate si bun gust ceea ce se spera ca va aduce pe piaţa S.C.______ S.R.L..

Concurenta , destul de slaba in raza oraşului Brasov este alcătuita dintr-un singur bar cu profil asemănător : „ BRITANIA PUB” bar care deşi e neincapator in unele perioade ale zilelor are unele lipsuri ce afectează clienţii obisnuiti lor cum ar fi: lipsa unei surse de aerisire destul de puternica pentru a face fata solicitărilor, lipsa de inspiraţie afişata deseori in crearea atmosferei si anume in muzica ascultata ceea ce aduce deseori nemulţumiri clienţilor .
Modul prin care vom castiga foarte repede simpatia acestor clienti este chiar muzica , dar si atmosfera pe care vom încerca sa o cream prin instalarea unei scene unde se va putea dansa .
A doua modalitate prin care vom cuceri clienţii este invitarea in clubul nostru pentru a susţine concerte a unor trupe , bazându-ne pe faptul ca in Brasov se intampla foarte rar acest lucru in vreun club .
A trei-a modalitate de atragere a clientilor este programul tip non-stop , program ce nu este afisat de nici un alt bar cu profil asemanator , unde la orice ora se poate intra pentru a consuma sau a petrece cateva ore in compania prietenilor ori alte imprejurari.





• Organizare si conducere

A . Procesul de productie
(cum, de unde cumparam cu cat cumparam ce cumaparam cat ne trabuie)?
(echipamente , vesela , frigidere …etc)
B conducere
Responasbilitati : cine ce de ce se ocupa…? Ce scriu?
C Personal
Care ce cum ce face
Cum se face plata , cu cat , de cati oameni e nevoie?
Cum se instruesc?

• Informatii financiare
---venit estimat in primul an,
-fonduri necesare?
Care vor fi veniturile lunar?
- cheltuieli, profituri pierderi.
- Previziuni pe 2-5 ani
Numerar ne trabuie pentru primele 3 luni!!!!!!!!!!!!!(la cheltuieli) nu ne putem baza pe ceea ce incasam …trebuie estimate cheltuielile..
Ceva de genu pt ani si pt luni trebuie sa calculam
Previziuni de profit şi pierderi
Item Anul I Anul II Anul III
Vânzări
Cheltuieli:
Materii prime
Salarii
Utilităţi
Costuri administrative
Alte costuri directe
etc
Profitul brut / Pierderi
Taxe pe profit
Profitul net


Tabelul 1
COSTURI DE LANSARE ESTIMATE
Amenajare spatiu _________________
Echipamente _________________
Instalare _________________
Servicii, consumabile _________________
Costul stocului initial _________________
Cheltuieli profesionale (avocat, contabil, etc.) _________________
Licente, autorizatii _________________
Telefon, utilitati _________________
Asigurari _________________
Publicitate pentru inaugurare _________________
Cheltuieli neprevazute _________________
Total Cheltuieli de Lansare _________________



Tabelul 2
COSTURI PENTRU O LUNA
Salariul si alte beneficii ale personalului _________________
Chirie _________________
Promovare _________________
Materii prime _________________
Utilitati _________________
Asigurari _________________
Impozite _________________
Intretinere _________________
Transport _________________
Altele _________________
Total Cheltuieli pe o Luna _________________



Calculam pt o luna si inmultim cu 3 , adunam suma pt amenajare si rahaturi de inceput si ne da suma cer ne trebuie sa incepem...
.
si pana la sfarsit trebuie sa completam chestia asta :
Situaţia actuală şi previzionată a veniturilor
Fără proiect An 1 An 2 An 3
1. VENITURI (suma producţiilor valorice)
1.1. Producţie fizică *):___________________________
1.2. Preţ unitar__________________________________
1.3. Producţie valorică (1.1 x 1.2.)____________________
2. COSTURI DIRECTE

2.1. Forţa de muncă directă________________________
2.2. Materiale___________________________________
2.3. Combustibili________________________________
2.4. Alte costuri directe___________________________
3. AMORTIZARE (a investiţiei)
_____________________________________________
4. COSTURI INDIRECTE
4.1. Forţa de muncă indirectă_____________________
4.2. Alte costuri_______________________________
5. PROFIT BRUT
6. Impozit pe profit (25%)_________________________
7. PROFIT NET (5 – 6)
____________________________________________
9. INVESTIŢIE:_________________________________
*) pentru fiecare produs

0 comentarii: