13 mai 2010

Dezvoltare fara imprumuturi

Parteneriate strategice pentru dezvoltarea rapida a afacerii

I: Vreau sa imi dezvolt afacerea dar fara sa ma mai imprumut. Exista vreun mod de a creste vanzarile si profitul fara sa mai investesc si mai mult capital ?

R: Da. Practica parteneriatelor strategice. Aceste aliante va permit aceleasi rezultate si intr-o perioada scurta de timp ca in cazul unei infuzii de capital, evitand imprumuturile sau investitori din afara.

Doua sunt mai importante: de marketing si de produs.

In cazul parteneriatului de marketing, doua companii fac schimb de baza de date despre clienti. Veti castiga accesul la clientii altei companii, carora le veti pune la dispozitie produsele/serviciile voastre; in plus, veti castiga redevente sau dividende de profit din vanzarile partenerului catre clientii vostri, in timp ce partenerul ofera clientilor sai produsele/serviciile voastre. Veti vinde fara cheltuiele aditionale de productie, retele de distributie sau inventariere si depozitare. Partenerul poate negocia direct cu clientul vostru, fara a mai fi nevoie de intermedierea voastra. Tot ce va ramane de facut este colectarea
banilor si impartirea dividendelor intre voi si partener.

In cazul Internetului, rolurile partenerilor sunt precis regulate. Parteneriatele de marketing sunt facilitate de simpla creare a unei legaturi intre siturile partenerilor. Clientii unui partener pot ajunge la celalalt printr-o apasare de buton si vice versa. Parteneriatele de produs apar si sunt activate cand clientii vostri merg si cumpara produse/servicii de pe situl partenerului si cand clientii lor vin si cumpara pe situl vostru.

Parteneriatul ideal este cel intre firme cu produse/servicii complementare. Daca voi comercializati echipament sportiv, va puteti asocia cu un vanzator de imbracaminte sport, ca mod de a oferi clientilor vostri hainele lor in timp ce ei ofera alor lor echipamentele voastre.

Inainte de a va asocia, trebuie sa cercetati si analizati pentru a determina increderea, capacitatile si reputatia oricarui potential partener. Referintele de la un client sau furnizor sunt surse de informatii la care puteti avea acces, alaturi de orice informatie financiara. Parteneriatele benefice pe care le are deja incheiate. Asigurati-va ca, inainte de intrarea in parteneriat, primiti copii semnate a oricarui acord de confidentialitate si non concurenta, contracte existente. Aceasta presupune obtinerea de documente legale, protejarea unor
valori precum secretele comerciale ale partenerului, reputatia si mai ales relatiile
cu clientii sai.

Inainte de finalizarea contractului, testati fesabilitatea parteneriatului cu oricare dintre potentialii parteneri. Dupa aflarea rezultatelor, puteti clarifica termenii si conditiile contractului si sa semnati toate actele legale si intelegeri operative.

Parteneriatul trebuie sa aduca beneficii tuturor membrilor pentru a stimula si intretine un nivel ridicat de interes si cooperare fructuoasa de-a lungul perioadei contractului.

0 comentarii: