29 dec. 2009

PROPUNERILE DE AFACERI

Reguli in scrierea unei propuneri de afaceri
Cuprinsul unri propuneri


.
Oportunitati de afaceri
O propunere de afaceri este diferita de un material de vanzare, pentru ca
prezinta felul in care va colabora compania dumneavoastra cu clientul, ce vor
construi impreuna, implicand investitii si beneficii de ambele parti.

Propunerea este elementul esential pentru ca este ceea ce ramane la client
dupa ce tu vei parasi biroul dupa intalnire. In concluzie, trebuie sa contina
informatii relevante si clare despre companie, produsul pe care il oferiti. De
asemenea trebuie sa fie simpla si sa enunte clar beneficiile si obligatiile
viitorilor parteneri.

Ce trebuie sa faci inainte de o intalnire de afaceri

Cauta informatii despre companie si produse care sa te ghideze in intrebarile
pe care le vei pune. Cu cat stii mai multe despre companie cu atat poti
propune solutii relevante.
Planifica proiectul sau propunerea bine cu obiective clare care sa raspunda
unor probleme in mod relevant, gaseste mai multe oportunitati si beneficii
care trebuie explicate inainte de a trece la etapa de recunoastre a
parteneriatului.

Inainte de a incepe o propunere de afaceri, citeste urmatoarele:

Reguli in redactarea unei propuneri:

Regula KISS -Keep It Short and Simple!
!
Asta inseamna ca nu trebuie sa te prezinti cu o propunere de 25 de pagini,
dar nici cu una de 2.


Tine minte care iti este audienta.

Trebuie sa fii capabil sa exprimi clar si profesionist cine esti si pentru cine
lucrezi, ce oferi si dece ar trebui sa te aleaga pe tine in favoarea unui alt
ofertant care ofera aceleasi servicii.

Formuleaza majoritatea argumentelor importante punctat, le vei
explica mai bine si va lua mai putin timp sa le scrii.

Acest material a fost pus la dispozitie de catre


si nu poate fi folosit decat in scopuri educationale.


Cuprinsul unei propuneri

O propunere ar trebui sa inceapa cu:

Informatii generale,
Descrierea organizatiei,
Executive Summary,
Prezentarea proiectului/ produsului/ serviciului,
Detalierea proiectului/ produsului/ serviciului (daca este necesar)
,
Oportunitati de colaborare,
Anexa.


Buget;
Recomandari de la alti clienti sau un catalog cu rezultate
anterioare;


1. Informatii generale (1 pagina)- include
numele
persoana de contact din companie
adresa biroului
Prezentarea pe scurt a companiei (daca e necesar)
Descrierea proiectului si a nevoilor aproximate
Preturi
Cel mai bine este sa prezetati propunerea de abia dupa ce ati inceput sa
conturati o relatie cu clientul, adica dupa doua, trei intalniri introductive in
care sa faceti o evaluarea a nevoilor astfel incat sa va faceti o idee despre
nevoile clientului.

2. Informatii despre organizatie (1 pagina)
Aceasta parte trebuie sa descrie organizatia si serviciile sale, fara a pune
accent prea mare pe istorie etc. O prezentare a organizatiei creeaza
credibilitate si un puct de plecare pentru discutie.
Daca esti liber profesionist, pune accent pe proiecte si realizari din trecut;
solutii pe care le-ai propus; parteneri cu care ai lucrat.
3. Executive Summary (1 pagina)
Executive summary trebuie sa prezinte pe scurt principalele puncte ale
propunerii, ce prezinta, proiectul si nevoile, obiectivele propunerii, si cum
vedeti implicarea companiei impreuna cu tine.
Sumarul este necesar pentru ca managerii nu au timp sa citeasca
o
propunere de zeci de pagini de la prima intalnire.
4. Prezentarea proiectului (1 pagina - 1 1/2 pagini)
Cea mai importanta sectiune a propunerii, trebuie explicata propunerea si ce
rezultate sunt de asteptat.
Incepeti cu:
Scopul

Acest material a fost pus la dispozitie de catre


si nu poate fi folosit decat in scopuri educationale.


Obiective

Grupurile implicate (aratati toate partile implicate in colaborare);

Formatul proiectului (activitati planificate – daca sunteti in faza
initiala a propunerii poate inlocui sectiunea in care este detaliat serviciul);

Rezultatele asteptate. Trebuie sa explicati DE CE propuneti ceva
pentru ca o companie sa se implice in colaborarea cu compania pe care o
reprezentati. Rezultatele asteptate nu trebuie sa fie masurabile i.e. 50%
crestere in vanzari, dar sa arate si rezultate care sa arate valoarea adaugata

i.e. cresterea calitatii departamentului de relatii cu clientii. Trebuie sa arate si
cum propunerea va atinge problemele prezentate Executive Summary.
5. Detalierea proiectului (1 sau 2 pagini)
Daca propunerea cuprinde detalieri ale serviciului, activitati aditionale pe care
vrei sa le scoti in evidenta, atunci puncteaza-le. De exemplu poate cuprinde
o cercetare de piata sau un eveniment special. Propunerea trebuie sa
cuprinda detalierea evenimentelor si implicarea celeilalte parti in aceste
evenimente.
6. Oportunitati de colaborare (1 pana la 3 pagini MAXIMUM)
Aici prezinti beneficiile colaborarii pentru companie si punctul dumneavoastra
unic de vanzare.
Concentreaza-te pe solutii si inovatii pentru probleme serioase din
companii in cauza, luand in considerare valorile si scopul lor, si obiectivele lor
de dezvoltare.

Accentueaza punctul tau de vanzare, ce te diferentiaza de competitie si
ce ar face compania sa lucreze cu tine sau cu compania ta

Accentueaza calitatea, nu preturile scazute! Nici o companie nu
investeste in ceva daca este ieftin, ci pentru ca merita sa investeasca si au
return on investment, adica vor avea rezultate.

Acest material a fost pus la dispozitie de catre


si nu poate fi folosit decat in scopuri educationale.

0 comentarii: