5 ian. 2010

Promovarea unei afaceri mici

I: Obiectivul meu este sa imi transform asociatia familiala intr-un nume de marca. Cum pot sa ies din anonimat?

R: Construieste-ti marca in jurul unei persoane reale, cum a facut si Lilian Vernon - fondatoarea si presedinta executiva a unei companii gigant de cadouri si produse casnice Lilian Vernon Corp. - care si-a pornit afacerea de la o asociatie familiala. Lilian Vernon crede mai mult in arta imaginii de marca decat in publicitatea de masa. Iata cateva idei de creare a unei marci prin puterea personalitatii.

Una e sa creezi un simbol, ca Betty Crocker, pe care sa il duci la stadiul de marca si alta e sa construiesti o marca in jurul unei persoane, care trebuie sa aiba calitatile ce subliniaza punctele forte ale companiei transmise prin mesaj.

• Comunica personalitatea marcii tale. Ii poti atribui produse, garantii si alte calitati- promisiuni pe care sa le poti respecta. Lilian Vernon o spune in catalogul companiei:”Eu sunt asistentul personal al fiecarui cumparator, chiar daca am o retea de achizitori in jurul pamantului.”

• Consolidati increderea - pastrati-va promisiunile. Pospectele Gallup arata ca daca nu ai o baza de credibilitate si incredere, loialitatea clientului se rodeaza. Increderea intr-o marca da roade pe masura ce compania lanseaza noi produse si intra pe noi piete pentru ca puterea marcii mareste sansele de succes. Bazandu-se pe elementele – cheie ale personalitatii sale, Vernon si-a extins credibilitatea cand si-a lansat catalogul cu articole pentru copii. La fel s-a intamplat si pe piata online.

• Bazati-va puternic pe relatiile cu publicul. Daca sunteti vazut ca o persoana interesanta si creativa, va cresc sansele de aparitii in reviste si in talk-show-urile televizate.

Nu pierdeti din vedere valorile initiale. Tineti-va intotdeauna promisiunile. Pe masura ce va extindeti, e usor sa va abateti de la linia initiala si sa promovati produse care nu ar fi pe masura pretentiilor de calitate si valoare afirmate prin personalitatea de marca (de exemplu, o linie de produse nu mai e de aceeasi calitate sau compania nu va reusi sa finalizeze o garantie bancara).

0 comentarii: